Този сайт използва "бисквитки" (cookies) за своята ефективност. Продължавайки напред, Вие сe съгласявате с нашата "Политика за управление на бисквитки".

Търсене Намери ни във Facebook Последвай ни в  Twitter
Търси теми:  Разширено търсене

9 храни, укрепващи имунната система

9 храни, укрепващи имунната система
Теми по категории
9 храни, укрепващи имунната система

23 септември, 2013

С настъпването на есента рязко се увеличава броят на болните и настинали хора. Един от най-добрите начини да останете здрави е като подкрепите имунната си система с храни, богати на антиоксиднати, борещи се с възпаленията и бактериите в организма. Редица изследвания са доказали ползата от различни храни, които Ви предпазват от заболявания и Ви помагат да се възстановите, ако все пак грипът Ви повали.

Домати

Няма значение какъв цвят ще си изберете. Доматите засилват изключително много имунната система, тъй като са заредени с антиоксиданти, пазещи клетките от вредите, които им нанасят свободните радикали. Тези вреди понижават имунитета Ви. Доматите съдържат в себе си трите основни антиоксиданта: бета-каротин, витамин С и витамин Е. За да изпитате възможно най-голяма полза, яжте ги сурови, като може да ги добавите към салата или сандвич.

Тахан

Таханът е продукт за мазане, който се прави от сусамови семена и зехтин. Той е пълен с магнезий и цинк – две хранителни вещества, известни с това, че подсилват имунната система. Може да добавите тахан към хумус или кисело мляко с няколко капки лимон и накълцан чесън. Или пък може да го намажете върху пълнозърнесто хлебче с малко мед. Таханът съдържа само 89 калории за една супена лъжица, а освен това е отличен източник и на полезни мастни киселини, витамин В1 и фосфор.

Тиква

Благодарение на бета-каротина и цинка в нея, тиквата може да задържи лекарите далеч от Вас. Бета-каротинът се превръща във витамин А, който е нужен за оптималното функциониране на имунната система. Може да добавите пюре от тиква като гарнитура към печено месо или към супа. Смачкайте печена тиква с канела и мъничко масло, за да си приготвите десерт.

Житен зародиш

Извлечен от сърцевината на зърното, житният зародиш има множество ползи за организма. Той е пълен с витамини и минерали, отличен източник на фибри и е полезен за храносмилателната система. Освен това помага на тялото да се бори с вирусите, осигурявайки му достатъчно цинк и холин. Можете да го използвате вместо галета в доста рецепти или да го добавите към някои печени продукти.

Кисело мляко

Пълно е с реклами, обясняващи колко е полезно киселото мляко благодарение на пробиотиците в него. Те засилват имунитета, като поддържат баланса на „добрите” бактерии в стомашно-чревния тракт. Добре е да ядете повече кисело мляко, ако сте изкарали курс на лечение с антибиотици, понеже те могат да унищожат тези полезни бактерии, докато се борят с други инфекции.

Чесън

Определян от някои като най-полезната храна в света, чесънът отдавна е известен с противовъзпалителното си действие. В него има над 100 активни съставки, които укрепват имунната система и се борят с гъбичните и бактериалните инфекции. Чесънът е достъпен през цялата година и може да се яде както сготвен, така и пресен или изсушен.

Гъби

Ако все още не са намерили място в менюто Ви, по-добре ги включете. Гъбите (особено шийтаке) са източник на антиоксиданти и на минерала селен. Те стимулират производството на бели кръвни телца, които се борят с бактериите в тялото. Освен това съдържат рибофлавин, ниацин и витамини от групата В, нужни за силна имунната система.

Диня

Освен, че Ви хидратира, динята съдържа антиоксиданта глутатион, който се бори с инфекциите. Този сочен плод е богат и на витамин А, който също подпомага белите кръвни телца в битката им с различни инфекции. Съдържа още витамин В6, нужен на имунната система за производството на антитела, както и витамин С.

Риган

Макар много билки и подправки да предлагат хранителни ползи, риганът действително сериозно повишава имунитета Ви. Ароматното масло, което се отделя от смачкването на пресен риган, е ефективно средство за борба с над 30 вида микроби. Може да поръсите намачкания риган върху пицата, пастата или салата си.

Автор: active.com

Снимка: freedigitalphotos.net

За контакт

Телефон: 0883 301 968 E-mail: office@2bfit.bg

Намери ни във Facebook Последвай ни в  Twitter

Затвори прозореца