Този сайт използва "бисквитки" (cookies) за своята ефективност. Продължавайки напред, Вие сe съгласявате с нашата "Политика за управление на бисквитки".

Търсене Намери ни във Facebook Последвай ни в  Twitter
Търси теми:  Разширено търсене

6 чести навика, които Ви правят дебели

6 чести навика, които Ви правят дебели
Теми по категории
6 чести навика, които Ви правят дебели

04 март, 2016

Смятате ли, че трябва да свалите няколко килограма? Случвало ли Ви се е да увеличите тренировките си през седмицата, но въпреки това да не можете да отслабнете? Или дори да качите някой и друг килограм (но не мускули)?

Ако отговорът е „да”, не сте единствени и причината е, че може би някой от описаните тук навици подкопава усилията Ви. Ето кои грешки Ви карат да пълнеете и какво да направите, за да спрете да ги допускате.

1. Не пиете достатъчно вода

Да пиете достатъчно вода е важно за цялото тяло. Тя подобрява здравето на кожата, костите и ставите, подпомага храносмилателната система и помага на мозъка да функционира пълноценно. Освен това може да Ви е от полза и ако искате да се отървете от няколко излишни килограма.

Според някои учени водата помага да отслабнете, като създава усещане за ситост и съответно ядете по-малко. В това отношение обаче изследванията са спорни. Някои заключват, че тя наистина намалява апетита, според други - не. Така че може би е най-разумно да я съчетаете с добър хранителен план и да не разчитате само на нея. Положителното й въздействие обаче не се изчерпва само с това. „Изтощението е един от първите признаци дори при лека дехидратация. Мнозина обаче бъркат това чувство с глад и започват да се хранят, за да повишат енергията си”, предупреждава нутриционистът Моли Кимбал.

2. Прекалявате със спортните напитки и протеиновите блокчета

Спортните напитки, протеиновите блокчета и енергийните гелове могат да подобрят спортното Ви представяне, но много атлети злоупотребяват с тях и така приемат стотици ненужни калории. Не всички тренировки са толкова тежки, че да имате нужда от подобни допълни средства. Ако се готвите за триатлон и маратон, обикновено се нуждаете от само един допълнителен енергиен източник по време на заниманието си.

Спортните напитки са подходящи при тренировки с продължителност поне 90 минути, защото Ви осигуряват прости въглехидрати, които мускулите веднага могат да използват като готово гориво. При по-кратки тренировки водата върши отлична работа. Така че използвайте изброените продукти за спортисти при наистина продължителни натоварвания и състезания. Иначе в ежедневието си нямате нужда от тях. Лоша идея е да излезете просто да потичате със спортна напитка в ръка или да ядете протеинови блокчета като следобедна закуска.

Когато става дума за възстановяване след тренировка, заложете на истинска храна. Добре е менюто Ви да съдържа комбинация от протеини и въглехидрати, като сандвич с пуешко, цедено мляко с плод и т.н.

3. Използвате храната като награда

Много хора, които спортуват, планират т.нар. си „мръсни” дни (cheat meal – ден или единично хранене, в което си позволявате любима вредна храна като почивка от диетата) и нямат търпение да се възнаградят с нещо вкусно след тренировка. Така често се стига до ситуация, при която човек поглъща повече калории, отколкото изразходва, докато се упражнява. 

Да смятате, че щом сте тренирали, вече може да ядете каквото си поискате, със сигурност спира прогреса Ви. Упражненията (дори и доста интензивните) водят до изгаряне на незначително количество калории спрямо това, което можете да погълнете само за няколко минути с определени храни.

Ако след тренировка сте гладни, опитайте да контролирате апетита си със засищащи храни, като богати на фибри плодове и зеленчуци, чисто месо и пълнозърнести продукти. Ако не можете без някои свои любими, но вредни храни, се постарайте да ги ядете след най-тежките си тренировки или след състезание. Само не го правете всеки ден.

4. Прекалявате с бирата

Ако мислите, че да изпиете няколко бири след тренировка или мач не е проблем, вероятно смятате, че те не са причина да качите няколко килограма. Обаче в действителност са!

Един от най-големите проблеми за всяка диета е алкохолът, защото дори и в малки количества може сериозно да навреди. Някои изследвания дори го посочват като по-сериозна причина за напълняването от това да се храните пред телевизора.

Освен че е калоричен (1 грам алкохол съдържа 7 калории), алкохолът влияе на тези части от мозъка, които насърчават апетита и Ви карат да се чувствате добре, когато се храните, подтиквайки Ви да ядете още и още. Освен това пречи на съня, а недоспиването от своя страна също засилва апетита.

5. Не спите достатъчно

Стотици изследвания показват, че хората, които не си доспиват, напълняват повече от тези, които спят между 7 и 9 часа на нощ. Ако спите по-малко от 7 часа, нивата на хормоните, отговорни за глада, се увеличават и съответно изпитвате ненаситен апетит за калорични храни. А и според учени от Университета „Уейк Форест” хората, които спят пет часа на нощ или по-малко, имат средно 2,5 пъти повече мазнини в коремната област, отколкото тези, които си набавят осем часа сън.

6. Не се движите достатъчно

Да, може би тренирате усилено и дори понякога участвате в любителски състезания. Но ако все пак не можете да се отървете от излишните килограми, вероятно мързелувате прекалено много и не се движите достатъчно през деня. Въпреки че се упражняват редовно, мнозина прекарвате останалото време предимно на бюрото в офиса и вкъщи пред телевизора, седейки почти неподвижно часове наред.

Понякога това може да се дължи и на изтощителните тренировки, след които се отдавате на почивка. При едно изследване участниците изразходвали средно 70 калории по-малко в дните, когато спортували, отколкото в дните, в които нямали тренировка.

За да се справите с този вреден навик, опитайте да планирате времето, в което седите пред компютъра или телевизора и се опитвайте поне по веднъж на всеки час да ставате от бюрото и да се движите. Добра идея е, докато гледате телевизия, да не оставате на дивана по време на рекламите, а да правите поне малко стречинг.

Автор: 2beFit

Снимка: pixabay.com

За контакт

Телефон: 0883 301 968 E-mail: office@2bfit.bg

Намери ни във Facebook Последвай ни в  Twitter

Затвори прозореца