Този сайт използва "бисквитки" (cookies) за своята ефективност. Продължавайки напред, Вие сe съгласявате с нашата "Политика за управление на бисквитки".

Търсене Намери ни във Facebook Последвай ни в  Twitter
Търси теми:  Разширено търсене

6 храни, които се борят с мазнините

6 храни, които се борят с мазнините
Теми по категории
6 храни, които се борят с мазнините

05 юни, 2013

Ето може би най-добрата новина, която сте чували от доста време насам – шоколадът засилва метаболизма. И това не е единствената изненада. Няколко проучвания имат доста интересни резултати. Докато калориите си остават ключа към успеха (или провала), когато искате да отслабнете, няколко съставки могат да Ви помогнат наистина много. „Храната стимулира тялото да произвежда хормони. Някои от тях подпомагат метаболизма, докато други го забавят и подтикват тялото да складира мазнини”, обяснява д-р Джони Боудън, автор на книгата „150 най-здравословни храни на планетата”.  

Натурален шоколад

Ежедневната консумация на около 40 г намалява хормона на стреса кортизол. А стресът носи голяма вина за забавения метаболизъм. Според редица изследвания някои съставки в шоколада, като кофеина и теобромина, са отговорни за положителния му ефект. Според друго проучване, публикувано в журнала на Американската медицинска асоциация, хората, които редовно хапвали малко шоколад, били по-слаби от тези, които изобщо не посягали към него, макар да приемали повече калории без да спортуват по-усилено. Насочете се към шоколад, който съдържа поне 70% какао. Колкото по-тъмен, толкова по-добре. Хапнете няколко блокчета със сутрешното си кафе или го добавете към ядките си за следобедна закуска.

Яйца

Според Боудън яйцата са най-добрият източник на протеин на планетата. Те съдържат всички 9 основни аминокиселини, от които тялото се нуждае, за да изгражда мускулите. А колкото са по-големи те, толкова по-голям е потенциалът Ви да изгаряте мазнините, защото са нужни повече калории да ги поддържате. При това положение е добра идея да започнете деня си с две бъркани яйца, вместо с гофрети. Ако пък искате да сте креативни, сгответе си яйце в авокадо, за да си набавите и порция здравословни мазнини. Разрежете авокадото на две, премахнете костилката и издълбайте част от него, за да има повече място по средата. После счупете едно яйце отгоре и го изпечете за 10 минути при температура 200 градуса.

Сусам

Проучвания при животни показали, че лигнанът в сусама ускорява изгарянето на мазнините. Причината е, че увеличава ензимите в черния дроб, които се грижат за разграждането им. Много изследвания сочат, че протеините и мастните киселини ускоряват метаболизма, а сусамовите семена съдържат в големи количества и двете. Освен това са богати на минерали и фибри. Можете да ги изпечете в специална хартия, след което да ги поръсите на салата, зеленчуци, пиле, риба, тестени изделия или дори да ги добавите към супа.  

Смути

Популярните напоследък смутита могат да Ви помогнат доста с изгарянето на мазнини, стига да добавите към напитката и лъжица суроватъчен протеин. Тази смес води до освобождаването на хормони, сред които холецистокинин, които отговарят за засищането. Освен това суроватъчният протеин съдържа аминокиселината левцин, която ще Ви помогне да запазите мускулите си, докато отслабвате.

Жълта чушка

Една жълта чушка Ви осигурява около 341 милиграма витамин С. Това е три и половина пъти повече от един голям портокал. „Тялото се нуждае от витамин С, за да произвежда молекула, наречена карнитин, която помага на мускулите да използват мазнините като енергия и така ускорява метаболизма”, обяснява Каръл Джонстън от университета в Аризона. Според друго проучване, публикувано в журнала на американската Академия за хранене и диететика, хората с повече витамин С в кръвообращението си имали по-малко мазнини. Жълтата чушка е отлична добавка към сандвич или може да се яде сурова с малко хумус. Друг вариант е да я изкормите и да я напълните със салата от риба тон, след което да си я хапнете за обяд.

Фъстъци

Тези заредени с фибри ядки не само намаляват приема на калории, но също помагат и за изгарянето им. „Фъстъците водят до увеличаване на вътрешната температура на тялото, което означава, че при процеса на обработката им изгаряте калории”, коментира Джонстън. Не бива обаче да прекалявате с тях, защото са доста калорични. Оптималното количество за лека закуска е около две супени лъжици.

Напитката, която също помага

Искате да свалите допълнителни 3 кг за една година? Пийте по две чаши вода преди закуска (можете и преди всяко друго хранене). Хората, които го правят, консумират средно 75 калории по-малко, когато сутрин седнат на масата, спрямо тези, които не го правят. „Водата подтиска апетита. Участниците в проучването не били толкова гладни, защото стомахът им бил пълен с вода”, обяснява д-р Бренда Дейви. Освен това метаболизмът Ви се ускорява, понеже организмът трябва да работи, за да изравни температурата на приетата вода с тази на тялото. Това е причината участниците в друго проучване, които пиели между 8 и 12 чаши вода на ден, да имат по-ускорен метаболизъм, спрямо тези, които пиели по 4 чаши.

Автор: fitnessmagazine.com

Снимка: freedigitalphotos.net

За контакт

Телефон: 0883 301 968 E-mail: office@2bfit.bg

Намери ни във Facebook Последвай ни в  Twitter

Затвори прозореца