Този сайт използва "бисквитки" (cookies) за своята ефективност. Продължавайки напред, Вие сe съгласявате с нашата "Политика за управление на бисквитки".

Търсене Намери ни във Facebook Последвай ни в  Twitter
Търси теми:  Разширено търсене

6 съвета как да тренирате безопасно в тъмното

6 съвета как да тренирате безопасно в тъмното
Теми по категории
6 съвета как да тренирате безопасно в тъмното

11 ноември, 2015

Да потичате през деня не винаги е опция, така че тренировката преди изгрев или след залез е единствената възможност за мнозина. А и през зимата се стъмва по-рано и понякога това също Ви затруднява. Ако обаче вмъкнете в програмата си малко кардио по тъмно, това изисква да вземете някои допълнителни предпазни мерки. Рискът от контузия или инцидент нараства, тъй като не само виждате по-зле, но и сте по-малко видими за останалите. Ето няколко важни правила, към които е добре да се придържате, за да направите тренировката си максимално безопасна

Подобрете видимостта

Често шофьорите изобщо не се оглеждат за хора, които тичат, или за колоездачи. Макар че никога няма гаранция за пълна безопасност, да носите светлоотразителна жилетка е главен приоритет, ако тичате по улиците. Имате и още дузина сходни опции – светлини и фенерчета, светлоотразителни гривни и ленти за дрехи, обувки с мигащи светлини и т.н. Да носите светлини или светлоотразителни материали на краката или ръцете си е по-добре, отколкото по тялото, защото шофьорите забелязват по-лесно движещите се светлини. Ако пък сте с колело, фаровете са задължителни. 

Не всички обаче опира до колите. Стане ли тъмно, не само шофьорите, но и Вие виждате по-зле. Дупките на пътя, клоните, бордюрите и хлъзгавите листа са по-голямо предизвикателство. Така че двете най-важни неща нощем е да видите препятствията, но и да бъдете видени от останалите участници в движението.

Движете се в правилната посока

Тичайте срещу трафика. По-лесно е да избягвате колите, ако ги виждате. А и дори шофьорът да не Ви забележи, Вие ще можете да следите движението на автомобила отдалеч. Ако обаче карате колело, винаги карайте заедно с трафика. От една страна законът за движение по пътищата Ви задължава да го правите. А и тъй като сте доста по-бързи, отколкото докато бягате, това създава сериозна опасност, в случай че се движите срещу колите. И отново - не подценявайте важността нито на предните, нито на задните фарове за колело!

Също така избягвайте да изпреварвате колите на кръстовища. Ако някой автомобил е спрял на знак „Стоп“, няма гаранция че ще Ви види, когато потегли.

Облечете се подходящо

Избягвайте дрехите с тъмен цвят и особено черните. Синьото, зеленото и кафявото също са лоши варианти. Най-добре е да облечете нещо бяло, жълто или оранжево.

Ослушвайте се.

Не носете слушалки, защото така не можете да чувате клаксоните или приближаващите коли, които биха могли да представляват опасност за Вас.

Пазете главата

Ако тичате по път с дървета и големи храсти, по-добре носете шапка с козирка, тъй като тя Ви осигурява допълнителна защита от клоните. Също така може да си вземете незатъмнени очила, за да предпазите очите си. Тези съвети са двойно по-важни, ако карате колело.

Внимавайте сред природата

Да тичате по тъмно в гората (независимо дали в планината или голям парк) изостря сетивата и започвате да обръщате внимание на повече неща – шума на вятъра в короните на дърветата, дишането си, дори пълната тишина. Маршрутът, който сте изминавали десетки път през деня, със сигурност ще Ви се стори различен след залез. Заради неравния терен е задължително да си носите фенерче или челник. Сенките, които те предизвикват, обаче може да объркат възприятията Ви за околните обекти, така че повдигайте по-високо краката си, за да избегнете камъните, корените и т.н. Също така тичайте или карайте по-бавно, отколкото през деня. Обувките за тичане по пресечен терен определено не са излишна глезотия. Те Ви осигуряват по-голяма стабилност и намаляват значително риска от травма, като например навехнат глезен. Ако пък решите да се отдалечите, имайте предвид, че е лесно да загубите ориентация по тъмно, така че би било добре да имате карта със себе си.

Автор: 2beFit

Снимка: konarunner

За контакт

Телефон: 0883 301 968 E-mail: office@2bfit.bg

Намери ни във Facebook Последвай ни в  Twitter

Затвори прозореца