Този сайт използва "бисквитки" (cookies) за своята ефективност. Продължавайки напред, Вие сe съгласявате с нашата "Политика за управление на бисквитки".

Търсене Намери ни във Facebook Последвай ни в  Twitter
Търси теми:  Разширено търсене

5 хренителни вещества, от които се нуждаете

5 хренителни вещества, от които се нуждаете
Теми по категории
5 хренителни вещества, от които се нуждаете

08 юни, 2013

Чувствате ли се изтощени? Тогава определено трябва да се храните така, че да получавате повече енергия. Ето пет ключови хранителни вещества, които се борят с умората и болестите, а също така ще Ви помогнат да тренирате по-пълноценно. Освен ако през последните 20 години не сте живели в пещера, определено сте наясно с нуждата на организма Ви от калции, витамин В9 (т.нар. фолиева киселина) и витамин С. Има обаче няколко неща, с които вероятно не сте толкова запознати и Ви липсват. Особено ако спазвате някаква диета.

Витамин Е

Факт: Всъщност 28% от Вас страдат от недостиг именно на този витамин.

Защо са Ви нужни 15 мг на ден от него: Засилва имунитета и Ви пази от сърдечносъдови болести.

Защо Ви липсва: Вероятно в менюто Ви няма достатъчно източници на полезни мазнини. Витамин Е може да бъде открит в някои масла, олио, ядки и семки.

Как да си го набавите: Едва 30 г слънчогледови семки биха били достатъчни, за да покрият дневните Ви нужди от него. Витамин Е изобилства още в бадемите, лешниците, бадемовото и соевото олио, зехтина и др.

Желязо

Факт: На 20% от Вас не им достига желязо

Защо са Ви нужни 18 мг на ден: Помага за разпределението на кислорода из тялото Ви.

Защо Ви липсва: Започнали сте да ядете по-малко месо. „Единствено желязото, намиращо се в храни като говеждото, агнешкото и птичето месо, се абсорбира директно от организма. Желязото в зеленчуците не се усвоява толкова ефективно”, обяснява нутриционистът Стела Лусиа Волпе.  

Как да си го набавите: Опитайте да си осигурите известно количество сухо месо всеки ден. Колкото по-наситено червено е месото, толкова по-високо е съдържанието на желязо в него. Говеждото е по-богат източник от птичето и свинското месо.

Калий

Факт: Повечето от Вас консумират по-малко от половината препоръчително количество калий.

Защо са Ви нужни 4,700 мг на ден: Помага на мускулите да функционират правилно и се грижи за баланса на течности и минерали в организма, когато се потите.

Защо Ви липсва: Явно, въпреки препоръките, не ядете достатъчно плодове и зеленчуци.

Как да си го набавите: Най-много калий се съдържа в печените картофи, белия боб и доматения сос.

Цинк

Факт: Едва половината хора си набавят достатъчно цинк.

Защо са Ви нужни 8 мг на ден: Регулира метаболизма.

Защо Ви липсва: Не сте си купували пшеничен зародиш много, много отдавна.

Как да си го набавите: Малка порция печен боб, съдържаща едва 293 калории, Ви доставя половината от препоръчителното дневно количество цинк.

Магнезий

Факт: Повечето от Вас приемат само 72% от препоръчителното дневно количество магнезий.

Защо са Ви нужни 320 мг на ден: Изключително важен е, за да се чувствате енергични и мускулите Ви да функционират правилно.

Защо Ви липсва: Не ядете достатъчно морски деликатеси.

Как да си го набавите: Време е да отидете за риба. По-малко от 100 г писия съдържат около 90 мг магнезий. Не обичате морски деликатеси? Няма проблем. Тогава може да се насочите към спанак или кафяв боб.

Автор: fitnessmagazine.com

Снимка: freedigitalphotos.net

За контакт

Телефон: 0883 301 968 E-mail: office@2bfit.bg

Намери ни във Facebook Последвай ни в  Twitter

Затвори прозореца