Този сайт използва "бисквитки" (cookies) за своята ефективност. Продължавайки напред, Вие сe съгласявате с нашата "Политика за управление на бисквитки".

Търсене Намери ни във Facebook Последвай ни в  Twitter
Търси теми:  Разширено търсене

5 причини защо мъртвата тяга е важно упражнение (и как може да Ви предпази от скъсване на кръстни връзки)

5 причини защо мъртвата тяга е важно упражнение (и как може да Ви предпази от скъсване на кръстни връзки)
Теми по категории
5 причини защо мъртвата тяга е важно упражнение (и как може да Ви предпази от скъсване на кръстни връзки)

01 март, 2018

Мислите, че едно единствено упражнение няма как да революционизира тренировките повече, отколкото години наред опити и грешки? Не бързайте с изводите. Мъртвата тяга, макар на пръв поглед да не изглежда кой знае какво, увеличава цялостната сила, подобрява стойката и намалява риска от контузия. Тя е едно от нещата, които определено не искате да изпуснете във фитнеса. И ако още не сте се убедили колко е страхотна, ето пет причини, защо имате нужда от нея.

1. Натоварва цялото тяло и пести време

Мъртвата тяга натоварва едновременно няколко мускулни групи, което означава, че при еднакво вложено време получавате повече, отколкото от изолираните упражнения. Вместо да работите на три различни машини във фитнеса, може да тренирате същите мускулни групи много по-бързо с многоставни упражнения от този тип.

Ако включите мъртва тяга в една или две от седмичните си тренировки, ще развиете силата си в областта на бедрата, седалището, долната и горната част на гърба. Освен това мускулите на торса също участват, за да Ви стабилизират по време на самото вдигане. Увеличаването на мускулите пък води до ускоряване на метаболизма, което в дългосрочен план може да Ви помогне да отслабнете.

2. Предотвратява контузии

Според изследване на Тексаския технически университет мъртвата тяга води до сериозно подобрява на стабилността и силата, независимо от пола. Ползите обаче били най-големи при сравнително начинаещите в тренировките с тежести жени.

Тъй като използвате мускули и в предната, и в задната част на тялото, това упражнение предпазва ставите от ненужен стрес и бъдещи травми. Дори увеличаването на силата да не е сред целите Ви (или ако се притеснявате, че вдигането на тежести ще Ви направи прекалено мускулести, което е напълно неоснователна тревога), това е страхотна полза, която си струва да обмислите.

Някои хора избягват мъртвата тяга, защото се страхуват да не получат контузия в гърба. Само че според изследване на Техническия университет в Люлеа, Швеция, в някои случаи може да намали болката в кръста. „Мъртвата тяга изисква пълен контрол в областта на коремните мускули, бедрата и таза, което е от първостепенна важност при лечението и превенцията на проблеми в долната част на гърба“, обяснява физиотерапевтът Николас Ликамели.

Тъй като мъртвата тяга натоварва изправящите мускули или т.нар. „задна верига” (posterior chain), тя помага за предотвратяване на травми в мускулни групи, които често остават пренебрегнати. „Всъщност два признака, предсказващи скъсване на кръстни връзки на коляното, са дисбаланс в силата на в предните и задните бедра и слабост или нестабилност в глутеусите. Мъртвата тяга покрива тези мускулни групи“, обяснява Ликамели.

Само не забравяйте, че увеличаването на силата е постепенен процес, така че не се хвърляйте към прекалено големи тежести или по-сложни упражнения преди да сте готови.

3. Подобрява стойката

Силният гръб със сигурност е важен за стойката, но освен това мъртвата тяга помага, като я коригира. Правилното изпълнение, при което не бива да прегъвате гърба, води до по-добра стойка. Това е много важно за тези, които прекарват голяма част от деня си пред компютъра.

4. Прави Ви по-силни в ежедневието

Мъртвата тяга не е насочена само към това да подобри външността Ви. Тя е изключително функционално упражнение, при което движенията са такива, каквито постоянно правите през деня. Това означава, че ще Ви направи по-добри в изпълнението на някои ежедневни задачи, като пренасянето на пазарските торби, вдигането на нещо тежко от пода, местенето на мебели и т.н.

5. Лесно е да я включите в програмата си

Нямате нужда от щанга, за да изпълните мъртва тяга (макар че би било добре). Дъмбели или пудовка също вършат отлична работа, особено за някои разновидности, като румънска мъртва тяга. Само че при изпълнението на това упражнение техниката е много важна, за да избегнете контузия. Лесно е да се нараните, ако не го изпълнявате правилно, така че в началото не се предоверявайте на приятели и клипчета в интернет, а най-добре потърсете съвет от инструктор.

Автор: 2beFit.bg

Снимка: pexels.com

За контакт

Телефон: 0883 301 968 E-mail: office@2bfit.bg

Намери ни във Facebook Последвай ни в  Twitter

Затвори прозореца