Този сайт използва "бисквитки" (cookies) за своята ефективност. Продължавайки напред, Вие сe съгласявате с нашата "Политика за управление на бисквитки".

Търсене Намери ни във Facebook Последвай ни в  Twitter
Търси теми:  Разширено търсене

5 начина, по които телефонът проваля тренировките Ви

5 начина, по които телефонът проваля тренировките Ви
Теми по категории
5 начина, по които телефонът проваля тренировките Ви

04 април, 2017

Мобилният телефон може да бъде най-големият Ви актив в тренировките или най-лошият враг. Изследване на университета „Бурнел“ в Западен Лондон показва, че музиката може да повлияе положително на резултатите в тренировките, а да не говорим за всички страхотни приложения. В същото време обаче смартфонът лесно може да Ви се разсее и да направите тренировката Ви далеч по-неефективна от планираното.

Ето пет начина, по които телефонът Ви работи против Вас и целите, които сте си поставили.

1. Влошава техниката

Скорошно изследване на Хирам Колидж, публикувано в Performance Enhancement and Health показва, че по време на кардио тренировка и писането на съобщения, и говоренето по телефона (когато държите апарата до ухото си) влошава стабилността и техниката. За щастие слушането на музика нямало такова негативно влияние, така че ако е крайно наложително да говорите с някой, докато тичате, използвайте слушалки.

Освен това се постарайте да не използвате телефона си, докато почивате. Честото взиране в екрана може да доведе до кифоза, т.е. образуване на гърбица, предупреждава д-р Майкъл Риболд, който е провел изследването.

2. Увеличава риска от контузия

Сигурно всички знаете, че да си играете с телефона, докато шофирате, е опасно, но това важи в пълна сила и за тичането или карането на колело. Редица изследвания показват, че когато вършим две неща едновременно, ги вършим по-зле, отколкото ако се концентрираме върху едното. Причината е, че мозъкът постоянно прескача от едната към другата задача, вместо да се занимава с двете едновременно, обяснява Риболд.

Така че ако решите да напишете съобщение, да видите времето на телефона си или да проверите нещо на тракера си, може не само да нарушите техниката си на тичане (и да се контузите), но и да изгубите концентрация, което да доведе до сблъсък или падане. Освен това ако тичате навън и слушате музика, възприемате по-слабо околните шумове, включително от трафика. Проучване на Медицинския университет в Мериленд дори показва, че случаите на ранени пешеходци, които били със слушалки, са се утроили межди 2004 и 2010 г.

3. Намалява интензивността на тренировката

„Когато използвате телефон, докато се упражнявате, няма да вложите толкова усилия, колкото ако не го използвате“, коментира Риболд. При друго свое изследване, публикувано през 2015-а в журнала PLoS ONE, той демонстрира нагледно защо се получава така. 33 жени трябвало да тичате на бягаща пътека, като всяка можела сама да избира скоростта (дисплеите обаче били покрити, за да не знаят точно каква е). Когато дамите пишели съобщения или говорели по телефона, те тичали средно 10% по-бавно, отколкото когато телефоните били оставяни настрана.

Освен това да издържите на високата интензивност е въпрос колкото на физика, толкова и на психика, казва спортният психолог Стефан Греф от медицински център „Уекснър“ към Щатския университет в Охайо. Това означава, че ако не сте достатъчно концентрирани, мотивацията и резултатите Ви се влошават.

4. Удължава прекалено почивките между упражненията

Нормално е да искате да убиете малко време между упражненията. Но щом хванете телефона, почивката Ви лесно може да се удължи прекалено много. Освен че това удължава ненужно тренировката, също така може да я направи и по-неефективна.

Според иранско изследване, публикувано през 2010 г. в Journal of Strength and Conditioning Research, продължителността на почивката между сериите определя хормоналната реакция на тялото към физическото натоварване и в резултат на това – какви резултати постигате. Макар че дължината на почивката зависи от целите Ви, какви тренировки изпълнявате и колко килограма вдигате, учените съветват да почивате около 120 секунди, за да увеличите максимално нивата на тестостерона и хормона на растежа.

5. Кара Ви да пропуснете тренировката си

„Найч-често се оправдаме, че сме пропуснали тренировка, защото нямаме време“, казва Риболд, който вярва, че постоянното използване на смартфон измества упражненията от графика Ви. „Например, може да решите да хвърлите един поглед на социалните мрежи и без да усетите минава цял час“, допълва той.

Изследване на Щатския университет в Кент, публикувано през 2013 г. в International Journal of Behavioral Nutrition and Physical Activity, показало, че студентите, които използват най-много мобилните си телефони, били в по-лоша физическа форма от колегите си, които използвали телефоните си по-рядко.

Разбира се, връзката между смартфона и физическата форма е като въпроса за кокошката и яйцето. И все пак участниците в изследването, които използвали телефоните си най-много, признавали, че заради тях често пропускат възможности да тренират.

Автор: 2beFit

Снимка: pixabay.com

За контакт

Телефон: 0883 301 968 E-mail: office@2bfit.bg

Намери ни във Facebook Последвай ни в  Twitter

Затвори прозореца