Този сайт използва "бисквитки" (cookies) за своята ефективност. Продължавайки напред, Вие сe съгласявате с нашата "Политика за управление на бисквитки".

Търсене Намери ни във Facebook Последвай ни в  Twitter
Търси теми:  Разширено търсене

10 храни по-богати на витамин С от портокалите

10 храни по-богати на витамин С от портокалите
Теми по категории
10 храни по-богати на витамин С от портокалите

12 януари, 2014

Ако всеки път, когато започнете да подсмърчате, изпивате голяма чаша портокалов сок, то вероятно сте запознати с ползата от витамин С. Изследванията показват, че този витамин всъщност не може да предотврати настинките и грипа, но значително намалява продължителността на болестта и облекчава симптомите.

Известно е, че той се съдържа в големи количества в портокалите, като един средно голям плод Ви доставя около 69,7 мг. В действителност обаче има доста храни, които са по-богати на витамин С от портокалите.

Люти чушки - около 100 г ситно нарязани люти чушки Ви доставят 107,8 мг витамин С. Освен това учени от университета в Бъфало са открили, че капсаицинът - съставката, която ги прави люти, облекчава болките в мускулите и ставите.

Червени сладки чушки - 175 г съдържат близо 3 пъти повече витамин С от един портокал - 190 мг. Освен това са отличен източник на витамин А, който е много полезен за очите.

Зелени чушки - Зелените камби съдържат по-малко витамин С от по-сладкия червен вариант, но с техните 120 мг за 175 г все пак Ви осигуряват 200% от препоръчителния дневен прием. А и са пълни с фибри.

Броколи - 100 г от този кръстоцветен зеленчук съдържат само 30 калории, а Ви осигуряват много фибри и 90 мг витамин С. Редица изследвания пък твърдят, че се борят изключително ефективно с много видове рак.

Ягоди -150 g ягоди ще Ви осигурят 87,7 мг витамин С, здравословна доза фолиева киселина и още съставки, укрепващи сърцето. Освен това имат и едно неочаквано предимство. Могат да направят зъбите Ви по-бели.

Карфиол - Без значение дали ще го печете или варите, една малка глава съдържа 127,7 мг витамин С, 5 г фибри и 5 г протеини.

Брюкселско зеле - Пълно е с предпазващите Ви от рак фитонутриенти и фибри, а да не говорим за тези 74,8 мг витамин С. Ако не харесвате горчивия му вкус, може да опитате да го изпечете.

Ананас - Освен 78,9 мг витамин С, ананасът съдържа и бромелин - храносмилателен ензим, който помага при разграждането на храната и намалява подуването. Бромелинът също така се бори с възпаленията в тялото, като по този начин ускорява възстановяването след тренировка.

Киви - Две кивита Ви зареждат със 137,2 мг витамин С. Освен това са богати на калий.

Манго - Този тропически плод съдържа 122,3 мг витамин С. Освен това е отличен източник и на витамин А, който също е важен за имунната система, а и подсилва зрението.

Снимка: pixabay.com

За контакт

Телефон: 0883 301 968 E-mail: office@2bfit.bg

Намери ни във Facebook Последвай ни в  Twitter

Затвори прозореца