Този сайт използва "бисквитки" (cookies) за своята ефективност. Продължавайки напред, Вие сe съгласявате с нашата "Политика за управление на бисквитки".

Търсене Намери ни във Facebook Последвай ни в  Twitter
Търси теми:  Разширено търсене

Храни и напитки, които Ви дават сили

Храни и напитки, които Ви дават сили
Теми по категории
Храни и напитки, които Ви дават сили

28 август, 2013

Вижте каква полза може да имате от спанака, вишните, стафидите и кофеина според някои съвременни изследвания.

Спанакът Ви прави по-силни

Спанакът съдържа нитрати - съставки, които редица изследвания са доказали, че могат да подобрят представянето Ви като доставят повече кислород и хранителни вещества до мускулите. При едно ново изследване в Италия учените в продължение на шест дни давали на едната група участници 450 мл богат на нитрати спаначен сок, а на другата група пласебо. Групата на спаначен сок показала по-добри резултати при серия от тестове за сила, а освен това имала и по-малко признаци на умора.

Какво да правите: Редовно яжте спанак или пийте сока му. Ако вкусът на сока не Ви е приятен, опитайте да го смесите с плодово смути.

Вишните подобряват съня

Сокът от вишни е богат на мелатонин, който подобрява съня (а имате нужда от качествен сън, за да поддържате имунната си система силна и да ускорите възстановяването след тренировка). В експеримент на Нортумбрийския университет във Великобритания участниците също били разделени на две групи, като едната пиела 30 мл вишнев сок два пъти на ден. Хората в нея заспивали по-бързо, спели по-дълго и се чувствали по-отпочинали, отколкото другите, които приемали пласебо.

Какво да правите: Добавете вишнев сок към газирана вода или сложете сушени вишни в овесените си ядки.

Стафидите Ви дават енергия

Участниците в проучване на Калифорнийския университет тичали 80 минути, след което завършили състезание на 5000 метра по неравен терен. Те били разделени на три групи. По време на бягането едните консумирали само вода, другите – вода и малки блокчета със съставки, базирани на въглехидрати, а последните – вода и стафиди. Според учените фибрите в стафидите могат да предизвикат стомашен дискомфорт. Но пък бегачите, които ги ядели, тичали наравно с тези, които консумирали енергийните блокчета. А двете групи пък били по-бързи от хората, които имали на разположение само вода.

Какво да правите: По време на продължително натоварване яжте по 40 г стафиди на всеки час. Не забравяйте и водата.

Таблетките с кофеин работят

Австралийски учени дали на колоездачи или "Ред Бул" (който съдържа кофеин), или кофеинови таблетки преди едночасово каране. И двете групи били по-бързи от контролната група, която не приемала кофеин. Обаче колоездачите на "Ред Бул" не показали по-добри резултати от тези на кофеинови таблетки. Това води до извода, че докато кофеинът подобрява спортното представяне, то другите енергизиращи съставки (като таурин, гуарана и витамин В12) в енергийните напитки нямат ефект.

Какво да правите: За да увеличите скоростта и издръжливостта си, вземете 100 до 200 милиграма кофеин 30 до 45 минути преди състезание. 200 милиграма кофеин са равни на два и половина кена "Ред Бул" или около един литър черен чай.

Автор: runnersworld.com

Снимка: freedigitalphotos.net

За контакт

Телефон: 0883 301 968 E-mail: office@2bfit.bg

Намери ни във Facebook Последвай ни в  Twitter

Затвори прозореца