Този сайт използва "бисквитки" (cookies) за своята ефективност. Продължавайки напред, Вие сe съгласявате с нашата "Политика за управление на бисквитки".

Търсене Намери ни във Facebook Последвай ни в  Twitter
Търси теми:  Разширено търсене

Трябва ли да тренирате различните мускулни групи в различни дни

Трябва ли да тренирате различните мускулни групи в различни дни
Теми по категории
Трябва ли да тренирате различните мускулни групи в различни дни

21 ноември, 2018

Днес е ден за крака.“ Ако някога сте ходили на фитнес, със сигурност сте го чували. За този тип тренировки (различни мускулни групи в различни дни) си има специален термин – сплит. Методът набира голяма популярност по времето на Арнолд Шварценегер. Идеята е в различните дни от седмицата да натоварвате различни мускулни групи или части на тялото.

Целта е да бъдат постигнати най-различни ползи, включително увеличаване на мускулната маса и повече изгорени калории. Дали обаче това е по-добре, отколкото тренировките за цялото тяло? Нека разгледаме въпроса под лупа.

Как работят сплит тренировките?

При сплита трябва да гледате на тренировките си от седмична или месечна перспектива. Всеки ден, в който тренирате, включва „основна цел“ (крака, гръб, рамене, гърди) и „второстепенна цел“ (корем, бицепси, трицепси).

За да бъдат максимално продуктивни тренировките, трябва систематично да разделяте частите на тялото, над които искате да се фокусирате, за да избегнете контузия или претоварване. Ако не дадете на мускулите си достатъчно почивка (между 48 и 72 часа), не им оставяте време да се възстановят и да станат по-силни.

Трябва ли да опитате?

Сплит тренировките са най-подходящи за тези, които могат да тренират 5-6 пъти седмично, тъй като планирането и изпълнението им изисква време. От друга страна не са добра идея за начинаещи или дори средно напреднали, защото няма да могат да вложат нужните усилия за извличане на реални ползи.

Ако се категоризирате като спортист, атлет или човек, който тренира много интензивно, тогава може да опитате този метод. Независимо дали сте новак или човек с дълъг стаж във фитнеса, професионален инструктор може да Ви помогне да изградите програма съобразно целите си.

А не може ли да тренирам всичко накуп?

Идеята на тренировките за цялото тяло е да натоварите всяка част от тялото – крака, ръце, гърди, гръб, корем, в рамките на една тренировка. Това може да се постигне по много начини – интервални тренировки по метода табата, кросфит, да обиколите всички машини във фитнеса и т.н. Няма перфектен начин да изпълните тренировка за цялото тяло, което оставя много свобода на хората, обичащи разнообразието в залата.

Обикновено специалистите гледат на тренировките за цялото тяло като на „функционални тренировки“, тъй като в много случаи комбинират упражнения за сила,издръжливост и мобилност, чието съчетание развива добре балансирана физика. Уловката? Ако правите тренировките за цялото тяло 5-7 дни седмично, вероятно грешите някъде – или не се натоварвате достатъчно интензивно, или не си оставяте достатъчно време за възстановяване.

Кой метод е по-добър? Спорът е стар...

Макар че някои са готови на почти всичко, за да защитят единия метод за сметка на другия, повечето треньори и инструктори са на мнение, че и двата имат място в една добре балансирана програма. Затова правилният въпрос не е кой е по-добър, а кой пасва по-точно на целите и нивото Ви. Ето четири критерия, по които да прецените.

1. Ако сте начинаещи: Тренировки за цялото тяло

Обикновено тренировките за цялото тяло са най-добрият начин да започнете да развивате базова спортна форма и балансирана физика, докато сплит тренировките са начинът да надградите поставените основи.

2. За по-големи мускули: Сплит тренировки

Ако целта Ви е да увеличите мускулната си маса, изберете сплит тренировките. Те са ефективен начин да натоварите и оформите определени мускули. Ако обаче просто искате да подобрите здравето си или включвате силови упражнения в програмата си, по-добре изберете тренировките за цялото тяло.

3. Ако нямате време: Тренировки за цялото тяло

Сплит тренировките са супер за всеки, който може да отдели достатъчно време да тренира пет пъти седмично. Ако обаче имате на разположение 2-3 дни и то с ограничено време, тренировките за цялото тяло са по-добра инвестиция. Кросфит, например, е добър вариант.

4. Ако сте контузени: Сплит тренировки

Ако се завръщате от контузия или все още изпитвате проблеми в определена част на тялото, заложете на сплит тренировки. Така ще можете да натоварвате мускули около засегнатата област или да обърнете внимание на изоставащи мускулни групи.

Автор: greatist.com

Снимка: unsplahs.com

За контакт

Телефон: 0883 301 968 E-mail: office@2bfit.bg

Намери ни във Facebook Последвай ни в  Twitter

Затвори прозореца