Този сайт използва "бисквитки" (cookies) за своята ефективност. Продължавайки напред, Вие сe съгласявате с нашата "Политика за управление на бисквитки".

Търсене Намери ни във Facebook Последвай ни в  Twitter
Търси теми:  Разширено търсене

Разликата между суроватъчен протеин и казеин

Разликата между суроватъчен протеин и казеин
Теми по категории
Разликата между суроватъчен протеин и казеин

08 юни, 2016

Суроватката и казеинът са два от най-популярните протеина на пазара, за което си има доста добри причини. Те са с високо качество и се усвояват лесно от тялото. Освен това са пълни протеини с високо съдържание на верижно разклонени аминокиселини (ВСАА), което ги прави отлична добавка за по-бързо възстановяване и мускулен растеж.

Въпреки това, макар че и двата произхождат от млякото, има сериозна разлика между тях. И суроватката, и казeинът се получават при производството на сирене. Всъщност всички млечни продукти съдържат смес от двата протеина. В прясното мляко има приблизително 80% казеин и 20% суроватка.

Каква е разликата между тях

Суроватъчният протеин е смятан за „по-бързият” брат, защото се усвоява почти светкавично – за около два часа. Казеинът, от друга страна, често е наричан „бавен”, защото се усвоява постепенно – обикновено за 5 до 7 часа.

Макар и двата протеина да са богати на аминокиселини, суроватката е по-добрият вариант за изграждане на мускулите, защото заради бързото усвояване предизвиква внезапен скок на нивата на аминокиселините, което е необходимо за ускоряването на протеиновия синтез. Казеинът пък по-скоро помага да се спре разграждането на мускулите, тъй като осигурява постоянен приток на аминокиселини.

Най-доброто време за протеини

Заради бързото си усвояване, суроватъчният протеин е отлична опция преди, след и по време на тренировка, понеже дава на мускулите нужното гориво. Шейк с казеин пък е чудесен избор преди период, в който дълго няма да приемате храна, като вечер преди лягане или през деня, когато продължително време нямате възможност да се ядете каквото и да е било. А и заради бавното му усвояване, ще Ви държи сити по-дълго.

Заради уникалните им качества след тренировка може да имате голяма полза от това да си направите шейк, който комбинира и двата протеина в съотношение 50:50.

Автор: 2beFit

За контакт

Телефон: 0883 301 968 E-mail: office@2bfit.bg

Намери ни във Facebook Последвай ни в  Twitter

Затвори прозореца