Този сайт използва "бисквитки" (cookies) за своята ефективност. Продължавайки напред, Вие сe съгласявате с нашата "Политика за управление на бисквитки".

Търсене Намери ни във Facebook Последвай ни в  Twitter
Търси теми:  Разширено търсене

По-вредна ли е газираната вода от минералната

По-вредна ли е газираната вода от минералната
Теми по категории
По-вредна ли е газираната вода от минералната

05 септември, 2013

Ако сте разменили дневната си доза подсладени напитки за сода или обичате да пиете газирана вода, защото минералната е скучна, имаме добри новини за Вас. Газираната вода не само е освежаваща, но също така хидратира толкова добре, колкото обикновената, без да вреди на здравето Ви.

Митове

Макар содата да съдържа въглероден диоксид (който може да бъде киселинен), тя няма да развали емайла на зъбите Ви. Всъщност вредата върху него е толкова малка, че човек трябва да изпие огромни количества от тази напитка, за да повреди емайла по-бързо, отколкото той сам се възстановява по естествен път. Tози мит тръгва от изследване, откриващо, че подсладените газирани напитки вредят на зъбния емайл. Това се дължи на факта, че съдържат фосфорна киселина, която разтваря калция в емайла. От друга страна обикновената сода е просто вода и въглероден диоксид и киселинността и е съвсем малко по-висока, отколкото на обикна вода. 

Може също така да сте чували, че газираната вода е вредна и за калция в костите, така че има опасност да си навлечете остеопороза, но няма никакви научни доказателства в подкрепа на тази теория. Дори напротив. Пиенето на газирана вода може да е полезно за костите, макар да са нужни още изследвания в тази посока.

Ако пиете много газирана, може да се почувствате издути. Това обаче не просто е незначителен страничен ефект, но дори може да Ви бъде от полза. Японско изследване доказва, че заради отделяния газ, содата Ви кара да се чувствате по-заситени и съответно намалява приетите по време на хранене калории.

Предпазване

Ако има нещо, за което трябва да внимавате, то това е овкусената газирана вода. В някои случаи този ефект се постига с натурални плодови сокове. В други случаи обаче се добавят захар или подсладители, които са източник на много ненужни калории.

Някои видове сода също така са пълни с натрий, което може да доведе до повишаване на кръвното налягане. А и освен това не забравяйте, че пиенето на газирана вода преди тренировка би могло да доведе до издуване, което е неприятно в залата или на терена. 

Автор: 2beFit

Снимка: freedigitalphotos.net

За контакт

Телефон: 0883 301 968 E-mail: office@2bfit.bg

Намери ни във Facebook Последвай ни в  Twitter

Затвори прозореца