Този сайт използва "бисквитки" (cookies) за своята ефективност. Продължавайки напред, Вие сe съгласявате с нашата "Политика за управление на бисквитки".

Търсене Намери ни във Facebook Последвай ни в  Twitter
Търси теми:  Разширено търсене

Помага ли слънцето да отслабнете

Помага ли слънцето да отслабнете
Теми по категории
Помага ли слънцето да отслабнете

03 юли, 2013

В последните години за много учени витамин D се превърна в един от най-ценните и добри витамини. Той предпазва жените от рак на гърдата, а недостигът му се свързва с 200% увеличение на риска от сърдечни заболявания. Когато говорим за отслабване, трябва да се отбележи, че ниски нива на витамин D се наблюдават в организма на хора, страдащи от наднормено тегло. Според някои проучвания хипоталамусът (малка част от мозъка, която наред с много други неща отговаря и за хормоналните функции) усеща недостига на този витамин и отговаря с покачване на телесната маса чрез увеличаване на хормоните, каращи Ви да се чувствате гладни. На клетъчно ниво витамин D може също да спре растежа на мастните клетки.

Опити

Научните изследвания, свързващи пряко витамин D с отслабването, са все още нещо ново. Все пак ето какво учените са открили дотук:

1. 12-седмичен експеримент, публикуван в Nutrition Journal, показал, че увеличаването на нивата на витамин D води до намаляване на мазнините.

2. Изследване от 2012 г., насочено към въздействието на хранителни добавки с калции и витамин D, показало, че тази комбинация от добавки не повишава свалянето на килограми като цяло, но води до намаляване на мазнините в коремната област.

3. Проучване от 2010 г., публикувано в American Journal of Clinical Nutrition, открило, че допълнителния прием на витамин D не води до по-сериозно отслабване, но подобрява здравето Ви като намалява нивата на триглицериди (сериозен фактор при сърдечните заболявани) и TNF-алфа - клетъчен сигнал за възпаления в организма.

Прием

След всичко това може би Ви се иска да приемате колкото се може повече витамин D, но не винаги повече означава по-добре. Вместо това просто трябва да се стремите да го държите в оптималните нива. Дори една проста разходка на слънце помага да го постигнете. Когато ултравиолетовите лъчи достигнат кожата Ви, тялото започва да го синтезира. За съжаление някои фактори, като замърсяването в градската среда или облачността, влияят на това колко слънчеви лъчи достигат до Вас. От гледна точка на диетата по-мазните риби са основен източник на витамин D. Млякото и някои обогатени сокове също биха могли да допринесат за дневния му прием. Това обаче може и да не Ви е достатъчно. Добре е да се подложите на изследване, което да определи нивата му в организма Ви, и после да се консултирате с лекаря си дали има нужда да приемате хранителни добавки с витамин D.

Автор: fitsugar.com

Снимка: freedigitalphotos.net

За контакт

Телефон: 0883 301 968 E-mail: office@2bfit.bg

Намери ни във Facebook Последвай ни в  Twitter

Затвори прозореца