Този сайт използва "бисквитки" (cookies) за своята ефективност. Продължавайки напред, Вие сe съгласявате с нашата "Политика за управление на бисквитки".

Търсене Намери ни във Facebook Последвай ни в  Twitter
Търси теми:  Разширено търсене

Помага или вреди сауната при мускулна треска

Помага или вреди сауната при мускулна треска
Теми по категории
Помага или вреди сауната при мускулна треска

09 октомври, 2017

Тъй като в много фитнеси може да откриете и сауна, изглежда сякаш двете вървят ръка за ръка. А и идеята да се отпуснете в гореща стая – независимо дали инфрачервена сауна или парна баня – изглежда доста привлекателна след тежка тренировка, особено ако се чувствате доста сковани. Само че преди да ги съчетаете, трябва да имате няколко неща предвид.

Приятно и/или полезно

Първо, трябва да признаем, че седенето в сауната е приятно. „Не само Ви кара да се потите, но може да помогне и за отделянето на ендорфини. Освен това горещината увеличава кръвообращението към мускулите и периферията на тялото, което временно облекчава мускулната треска“, казва пред списание Outside Дейвид Гайър, ортопедичен хирург и специалист по спортна медицина.

Дали обаче това означава, че сауната ускорява възстановяването? „Има съвсем малко научни изследвания относно ефекта й при мускулна треска, особено по-тежката форма, настъпваща между 24 и 72 часа след тренировката“, допълва Гайър.

Отчасти причината е, че мускулната треска като цяло е трудна за изследване. Всъщност има малко доказателства, подкрепящи който и да е лек, включително популярни методи, като прилагането на лед, масажите, стречинга и противовъзпалителните медикаменти.

Честно казано, според мен сауната спада в същата категория. Не мисля, че ще Ви навреди и може да Ви накара да се почувствате по-добре за известно време, но едва ли ще намали значително болката или продължителността на мускулната треска“, заключва Гайър.

Пасивно упражнение

Физиотерапевтът Патрик Уолш смята, че за временно облекчаване на мускулната треска ледът е по-ефективен от топлината, която обикновено се прилага при лечение на стари травми и хронична болка в мускулите или ставите, като артрит. Уолш не препоръчва веднага след тренировка да скачате в сауната. „Докато се възстановявате след упражненията, пулсът Ви трябва да се върне към нормалните си стойности. Ако обаче останете в сауната повече от пет минути, пулсът Ви ще остане висок. Това си е вид пасивно упражнение, така че забавя стартирането на възстановителните процеси“, казва той.

Според него да прекарате няколко минути в сауната преди да започнете да тренирате е по-добра идея. Това ще Ви помогне да се почувствате загрели и може да облекчи някои непосредствени мускулни болки.

И Уолш и Гайър подчертават, че при всички положения най-важното е бързо да възстановите загубените течности. При потенето в суха сауна губите около половин литър течности за 15-20 минути. Само че потта се изпарява толкова бързо, че понякога не си давате сметка за това.

„Хората задължително трябва да следят колко дълго стоят в сауната и да пият достатъчно вода. Лесно е да се дехидратирате, което ще усили мускулната треска и ще доведе до редица други усложнения“, предупреждава Гайър. А и всеки, който има сърдечни проблеми, задължително трябва да се консултира с лекар, преди да отиде на сауна.

Заключение

Сауната действително може да доведе до облекчение на мускулната треска, обаче само временно. По принцип няма нищо лошо да я използвате отделно от тренировките си, но изглежда е по-разумно да я избягвате веднага след тежко натоварване. Пийте много вода и не очаквайте престоя в сауната или парната баня да допринесе кой знае колко за възстановяването на мускулите в дългосрочен план.

Автор: 2beFit

Снимка: pixabay.com

За контакт

Телефон: 0883 301 968 E-mail: office@2bfit.bg

Намери ни във Facebook Последвай ни в  Twitter

Затвори прозореца