Този сайт използва "бисквитки" (cookies) за своята ефективност. Продължавайки напред, Вие сe съгласявате с нашата "Политика за управление на бисквитки".

Търсене Намери ни във Facebook Последвай ни в  Twitter
Търси теми:  Разширено търсене

Петте най-важни принципа, ако искате да подобрите здравето и спортната си форма

Петте най-важни принципа, ако искате да подобрите здравето и спортната си форма
Теми по категории
Петте най-важни принципа, ако искате да подобрите здравето и спортната си форма

22 юли, 2017

В свят, залят от каква ли не информация, изглежда по-важно от всякога да намерите здрава основа, която да Ви послужи като опора в преследването на по-добро здраве и отлична спортна форма. Д-р Майкъл Джойнър, изследовател и експерт по здравни и спортни въпроси в една от най-големите и престижни вериги болници в света Mayo Clinic, описва най-основните принципи – наглед очевидни принципи, независимо дали се опитвате да поставите рекорд в маратонско бягане или просто искате да живеете по-дълго.

Бъдете активни всеки ден

Не е необходимо да влагате героични усилия, но е важно да използвате възможностите на тялото си ежедневно, без значение дали за разходка с бърза крачка, преход в планината или час градинска работа. От десетилетия редица проучвания сочат, че 30-минутна активност с умерено до интензивно темпо всеки ден намалява риска от заболявания, като Алцахймер, рак и сърдечни болести.

Намерете какво да Ви държи ангажирани

Участието в дейности, които намирате за смислени, и членуването в групи, за чието развитие Ви е грижа, увеличават качеството и продължителността на живота. Изследване на Патрик Хил от Карлтонийския университет в Канада показва, че ако имате силна цел – с други думи, ако имате силна причина да ставате всеки ден – най-вероятно ще надживеете тези, които нямат.

Хил и екипът му наблюдавали над 7000 души в продължение на 14 години и установили, че наличието на цел в живота може да послужи като добър показател какъв е шансът да настъпи преждевременна смъртност. Друго изследване на „Харвард“ пък показва, че социалните връзки са от критично значение за физическото и психическото здраве.

Не преяждайте

От огромно значение е да поддържате баланса между приетите и изразходваните калории. В съвременния свят затлъстяването е една от най-големите опасности от здравословна гледна точка.

Скорошно изследване, публикувано в престижния журнал New England Journal of Medicine, сочи, че случаите на затлъстяване са се удвоили в над 70 страни по света от 1980-а насам. Освен това учените изчисляват, че затлъстяването причинява над 4 млн. смъртни случая всяка година. Що се отнася до България, според същото изследване между 10 и 15% от мъжете страдат от затлъстяване, а от жените – между 15 и 20%.

Не пийте прекомерно

Прекомерната консумация на алкохол се свързва с редица хронични заболявания, като цироза, рак на гърлото и сърдечни проблеми. Освен това пречи на съня и съответно на нормалното функциониране на организма. Добрата новина е, че ако от време на време пиете в умерени количества – едно питие на ден за жените и две за мъжете – рискът е минимален и в някои случаи дори може да си набавите полезни вещества.

Забравете пушенето

Това вече е всеизвестно, но си струва да се повтори – няма нищо по-вредно за здравето от пушенето. То се свързва с почти всички видове рак, както и със сърдечни заболявания, деменция и хронична обструктивна белодробна болест.

Според Световната здравна организация всяка година в света умират над 6 милиона души от заболявания, причинени от употребата на тютюн. Към 2030 г. се очаква техният брой да достигне 10 милиона. В България около 12% от смъртните случаи са следствие от тютюнопушенето.

Автор: 2beFit

Снимка: pixabay.com

За контакт

Телефон: 0883 301 968 E-mail: office@2bfit.bg

Намери ни във Facebook Последвай ни в  Twitter

Затвори прозореца