Този сайт използва "бисквитки" (cookies) за своята ефективност. Продължавайки напред, Вие сe съгласявате с нашата "Политика за управление на бисквитки".

Търсене Намери ни във Facebook Последвай ни в  Twitter
Търси теми:  Разширено търсене

Най-добрите натурални добавки към протеиновия Ви шейк

Най-добрите натурални добавки към протеиновия Ви шейк
Теми по категории
Най-добрите натурални добавки към протеиновия Ви шейк

03 май, 2016

За повечето ентусиасти в залата протеиновите шейкове са толкова важни, колкото и месечната им карта за фитнеса. В крайна сметка това може да е идеален начин да осигурите на тялото си ценни хранителни вещества, така че да се възстановявате по-бързо от тренировките, да изгорите повече мазнини и да увеличите чистата си мускулна маса. При това не е задължително добрият шейк да съдържа само протеин на прах и мляко. Ето списък с още няколко съставки, които да хвърлите в шейкъра или блендера, за да си приготвите по-вкусна и полезна напитка.

1. Замразени плодове

През лятото няколко кубчета лед могат да превърнат шейка или смутито Ви в отлична разхладителна напитка. Само че също така го разреждат. За да избегнете този досаден проблем и да си осигурите порция въглехидрати, ускоряващи възстановяването след тежка тренировка, оставете леда настрана и заложете на замразени банани. Достатъчно е да ги обелите, нарежете и наредите върху хартия за печене, след което да ги хвърлите във фризера.

Замразените вишни или череши пък могат да направят шейка Ви приятно кисел (а са и естествен лек за мускулна треска), докато горските плодове са перфектен източник на антиоксиданти.

2. Бадемово масло

Бадемовото масло е добър източник на омега-6 мастни киселини и по-добър източник на омега-3 мастни киселини от фъстъченото. Сред ядките бадемите са най-наситените с полезни нутриенти спрямо грамажа или приетите калории. Те са пълни с калий, калций, витамин Е, магнезий, фосфор и желязо. Трябва обаче да имате едно на ум, защото една супена лъжица съдържа около 100 калории.

3. Какао на прах

Ако обичате шоколадови смутита, какаото на прах е отличен начин да направите напитката си по-вкусна без ненужни калории, захар и мазнини. Освен това то е богато на желязо и флавоноиди - антиоксиданти, които се борят с „лошия“ холестерол и намаляват риска от сърдечни болести. Всичко, от което имате нужда, са 1-2 лъжици, за да си приготвите полезен и вкусен заместител на шоколадовите шейкове.

4. Семена от чиа

Знаете ли, че семената от чиа съдържат омега-3 мастни киселини, протеини и фибри? При това грам за грам тези малки черни семена значително изпреварват доста храни, известни с това колко са полезни. Те съдържат 15 пъти повече магнезий от броколите, 3 пъти повече желязо от спанака, 6 пъти повече калции от млякото и 2 пъти повече калий от бананите. Семената абсорбират 10 пъти повече вода от собственото си тегло, помагайки Ви да останете хидратирани. А и щом достигнат стомаха, те се разширяват и Ви държат сити по-дълго.

При това положение не е изненада, че тази суперхрана намира място в списъка. Освен това семената от чиа са относително безвкусни, така че няма да Ви „развалят” шейка. Просто го пригответе и накрая го поръсете с няколко щипки от тях. Не на последно място те са и удобен начин да увеличите протеините в диетата си – в две супени лъжици има около 4 грама. Може да ги използвате като добавка към салати, при печенете и т.н.

5. Канела

Канелата е силна подправка, която действа като мощен антиоксидант. Няколко изследвания откриват, че влияе положително на инсулиновата чувствителност, което от своя страна подобрява усвояването на въглехидратите и води до по-ефективен контрол на кръвната захар.

При това ползите от канелата не свършват дотук. Тя подобрява начина, по който антиоксидантите от други храни помагат на тялото да се защитава, подсилвайки имунната система, облекчава скованите мускули и стави, бори се с възпаленията, подобрява циркулацията на кръвта. Все важни неща, когато сте подложени на тежък тренировъчен режим. Освен върху шейка си, може да я поръсите и върху кафето, за да избегнете ненужните калории от захарта.

Автор: 2beFit

Снимка: eatthis.com

За контакт

Телефон: 0883 301 968 E-mail: office@2bfit.bg

Намери ни във Facebook Последвай ни в  Twitter

Затвори прозореца