Този сайт използва "бисквитки" (cookies) за своята ефективност. Продължавайки напред, Вие сe съгласявате с нашата "Политика за управление на бисквитки".

Търсене Намери ни във Facebook Последвай ни в  Twitter
Търси теми:  Разширено търсене

Най-важните уроци за здравето и тренировките, които ни даде 2017 г.

Най-важните уроци за здравето и тренировките, които ни даде 2017 г.
Теми по категории
Най-важните уроци за здравето и тренировките, които ни даде 2017 г.

02 януари, 2018

Изминалата година ни донесе интересни открития по отношение на здравето и спортното представяне. Елиуд Кипчоге бе изключително близо до това да пробяга маратон за под два часа. Някои по-възрастни спортисти, като Том Брейди, Серена Уилямс, Леброн Джеймс, Шалейн Фланаган и Роджър Федерер продължиха да доминират в своята област, макар че на техните години изглежда логично вече да залязват. Междувременно Силициевата долина се зае с мисията изобщо да предотврати остаряването.

Това са забележителни истории. Само че е трудно да се заключи какви ползи можем да извлечем от тях. Ето обаче списък с уроците с реално приложение в ежедневието, които ни донесе 2017 г.

Овладейте основното

Науката е процес, който се развива бавно. Макар че няма нищо лошо в това да се вълнувате от някое интересно изследване или ново откритие, не бива да се съсредоточавате само върху сензациите за сметка на фундаменталните истини, които със сигурност водят до подобряване на здравето и спортните резултати. Преди да насочите вниманието си към извличането на някои странични ползи, се уверете, че сте овладели основното – бъдете активни всеки ден, яжте естествени храни, не пренебрегвайте приятелите си, спете между 7 и 9 часа на нощ, прекарвайте време сред природата, не прекалявайте с алкохола, спрете да пушите.

Прочетете повече:

Петте най-важни принципа, ако искате да подобрите здравето и спортната си форма
8 прости съвета как да бъдете по-здрави и да живеете по-дълго

Връзката между тялото и ума е съвсем реална

Състоянието на ума има огромно влияние върху тялото. Повтарянето на мантра може да Ви помогне по време на тежко физическо изпитание. Да дадете почивка на мозъка си пък е толкова важно, колкото и възстановяването на мускулите след тренировка. Обратното обаче също е вярно – състояние на тялото оказва огромно влияние върху ума. Активността сред природата Ви прави по-щастливи, а упражненията помагат да преодолеете трудностите в живота.

Прочетете повече:

Изследване: Тренировките Ви правят по-малко податливи на стрес
Гласът в главата Ви ще Ви направи по-добри атлети

Няколко ключови навика могат да Ви доближат до целта

Рутината е нещо лично – това, което работи за един, може да е безполезно за друг. Въпреки това има няколко практики, които са широко разпространени сред най-добрите хора в своята област. Не бива да се чувствате задължени да приложите всички. Всеки един от тези навици може доста да Ви доближи до целите Ви:

  • Превърнете постоянството в приоритет.
  • Потърсете си ментор.
  • Обградете се с хора, които Ви мотивират и Ви бутат напред.
  • Насочете енергията си към нещата с най-голямо значение.
  • Възползвайте се от своя хронотип.
  • Приемете хигиената на съня сериозно.
Прочетете повече:
Четири неща, които най-успешните хора правят
Уроци по продуктивност от творци и предприемачи

Откъснете се от технологиите

Има голям шанс в момента да четете този текст на смартфон или таблет. В това няма нищо лошо, но докато прекарваме все повече време с електронните си устройства, трябва да внимаваме как ги използваме. Може да се окаже, че ако оставите часовника с GPS у дома, може да подобрите тичането си. Изглежда най-добрият начин да изпитате максимално удоволствие от физическата активност е да се откъснете от технологиите за малко.

Прочетете повече:

Как да използвате телефона си разумно
5 начина, по които телефонът проваля тренировките Ви

Не се фокусирайте само върху резултата

Един стар тренировъчен принцип гласи, че процесът е по-важен от резултатите. До голяма степен това е вярно. Причината много хора да участват в различни състезания и предизвикателства е, че това им дава шанс да се потопят в процес на самоусъвършенстване. За съжаление, когато започнете да ставате по-добри, е лесно да пренебрегнете любовта си към спорта и да се съсредоточите изцяло върху резултатите и признанието, което Ви носят успехите. Не падайте в този капан. Изследванията показват, че за да поддържате психическото и физическото си здраве, трябва да не губите вътрешна мотивация – т.е. да се фокусирате не толкова върху крайния резултат, а върху това какво чувствате, докато го постигате.

Прочетете повече:

Колко здрави са всъщност елитните атлети

Снимка: pixabay.com

За контакт

Телефон: 0883 301 968 E-mail: office@2bfit.bg

Намери ни във Facebook Последвай ни в  Twitter

Затвори прозореца