Този сайт използва "бисквитки" (cookies) за своята ефективност. Продължавайки напред, Вие сe съгласявате с нашата "Политика за управление на бисквитки".

Търсене Намери ни във Facebook Последвай ни в  Twitter
Търси теми:  Разширено търсене

Може ли да тренирате, ако сте болни

Може ли да тренирате, ако сте болни
Теми по категории
Може ли да тренирате, ако сте болни

10 август, 2018

Атлетите се учат да преодоляват признаците на дискомфорт и изтощение. Точно тази упоритост помага на състезателите да поставят нови лични рекорди, да изминават по-дълги дистанции, да покоряват по-високи върхове и т.н. Но също така тя е причината толкова трудно да се съгласяват да си вземат ден или два почивка.

Когато почувствате, че се разболявате, упражненията може би са това, от което имате нужда – едно освежително тичане помага за прочистването на синусите и влива енергия в тялото. Или пък може да Ви тръшнат на леглото. Как да разберете тогава дали трябва да тренирате или да почивате?

Какви са симптомите

Първо, проследете симптомите си. „Ако идват от под врата, по-добре не спортувайте. В случай че имате лека настинка или проблемите са в областта на синусите, т.е. над врата, може да тренирате“, съветва Ким Хармън, професор по ортопедия във Вашингтонския университет и лекар на отбора по американския футбол Уошингтън Хъскис.

След това измерете температурата си. „Ако е над 38 градуса, никак не е добра идея да се натоварвате физически, защото повече ще си навредите, отколкото да си помогнете“, отбелязва Хармън. Ако нямате термометър подръка, симптомите на високата температура включват втрисане, потене, чувство за цялостна слабост и главоболие.

Накрая преценете дали чувствате болка в мускулите. „Това е признак, че вирусът е поразил и тях, така че не е добра идея да ги използвате – дори може да е опасно“, допълва лекарката. Не е необичайно вирусите, като грипа например, да се установят в тялото, предизвиквайки възпаленията и болка в мускулите, включително сърцето в някои случаи. При наличието на тези симптоми упражненията излагат на риск засегнатите зони.

Обикновено тялото само ще Ви подскаже. Ако тренирате и това направо Ви убива, значи не сте готови. Трябва Ви почивка. Използвайте „Правилото на следващата сутрин“. Ако не се чувствате добре, докато тренирате, това може и да е нормално. Ако обаче на следващата сутрин се чувствате по-зле, отколкото преди да започнете тренировката си, значи упражненията не са добра идея“, твърди Хармън.

Заключение

Разбира се, всеки случай е различен. Макар че това са полезни насоки, атлетите, страдащи от астма, диабет или други такива състояния, трябва да са особено внимателни, когато тренират, докато са болни.

Хармън отбелязва, че понякога е много трудно да убедиш един спортисти да почива или да го дава по-леко. В такива случаи на нея дори и се налага специално да предписва време за отдих. „Атлетите са хора, тренирани да издържат на болка и дискомфорт. Трябва да поставиш проблема по различен начин, защото дори искат да се чувстват некомфортно в името на своите цели. Те трябва да осъзнаят, че в дългосрочен план често почивката ще им донесе повече ползи, отколкото пренебрегването й“, заключва Хармън.

Автор: 2beFIT.bg

Снимка: pixabay.com

За контакт

Телефон: 0883 301 968 E-mail: office@2bfit.bg

Намери ни във Facebook Последвай ни в  Twitter

Затвори прозореца