Този сайт използва "бисквитки" (cookies) за своята ефективност. Продължавайки напред, Вие сe съгласявате с нашата "Политика за управление на бисквитки".

Търсене Намери ни във Facebook Последвай ни в  Twitter
Търси теми:  Разширено търсене

Може ли да прекалите с тренировките

Може ли да прекалите с тренировките
Теми по категории
Може ли да прекалите с тренировките

06 юли, 2015

Да тренирате е здравословно (а в някои случаи дори и пристрастяващо), но когато говорим за спорт, може ли той да Ви дойде в повече? Ако количеството тренировки надвиши способността на тялото да се възстановява, вместо да станете по-бързи и по-силни, може всъщност да станете по-бавни и по-слаби (да не говорим, че рискувате да се разболеете или контузите). Така че най-добре дайте почивка на уморените си мускули и научете какви са признаците, че се претоварвате.

Боли ли? Какво трябва да знаете

За мнозина забавната страната на спорта е да изпълнят конкретни цели, да печелят със съотборниците си на терена или да постигнат нов личен рекорд във фитнеса. Понякога обаче може да надхвърлите възможностите си и това да доведе до състояние на хронична умора и влошени резултати, известно като претрениране. Подобен риск важи за всички атлети – от бегачите до културистите, тъй като всяка интензивна тренировка крие опасност да се натоварите повече от необходимото.

Обикновено липсата на прогрес е първият признак на претренирането. В такъв случай би било добре да направите някои промени, за да си дадете възможност да се възстановявате по-пълноценно (това включва и психическа почивка). Това обаче не е единственият знак, за който трябва да следите:

  • Колебания в пулса и кръвното налягане – Това може да е признак, че тялото Ви се нуждае от повече почивка. Някои изследвания, включително проучване на Университета в Монреал, Канада, сочат, че упражненията, изискващи голяма издръжливост, допринасят за появата на неравномерен пулс. Макар че връзката между тоновете упражнения и сърдечните проблеми не е напълно установена (нито дори изцяло приета), е най-добре да се отнесете напълно сериозно към всякакви забележими аномалии, ако се появят.

  • Изпивате болка дори ако се движите – Хроничната мускулна треска, която не отминава дори няколко дни след тренировка, и твърде бавното възстановяване често са признак за претрениране.

  • Често се контузвате – Претоварването значително увеличава риска от контузия, инфекции и вирусни заболявания.

  • Изпразвате хладилника – Резките промени на апетита и теглото също са знак, че тялото е претоварено.

  • Не Ви достига сън – Претренирането влияе и на съня, което допълнително пречи на тялото да се възстанови и създава порочен кръг.

Какво да правите

Тренировките нанасят вреди на тялото и то има нужда от време да се възстанови, за да стане впоследствие по-силно и по-бързо. Това означава, че почивките са толкова важни, колкото и активните дни. Ето още няколко важни съвета, които ще Ви помогнат да не допуснете претоварване:

  • Имате нужда от разнообразиеДа правите постоянно едно и също нещо може да е доста стресиращо за тялото и ума. Разнообразието в тренировките Ви помага да бъдете свежи, а може и да Ви помогне да се доближите до спортните си цели.

  • Увеличавайте интензивността постепенноАко днес сте способни да пробягате само два километра, утре едва ли ще се справите с маратон. Изградете тренировъчният си план така, че да се придвижвате стъпка по стъпка към крайната си цел.

  • Хранете се разумноМашините не работят гладко без добро гориво. Уверете се, че правите правилните хранителни избори, съобразени с тренировъчния Ви план и целите Ви.

  • Наспивайте сеУморените мускули имат нужда от достатъчно сън. Опитвайте се да си набавите поне 8 часа на нощ.

  • Усмихвайте сеСтресът в ежедневието се отразява и на представянето Ви в залата. Затова се старайте да си осигурявате и достатъчно психическа почивка.

Вече сте претренирали? Значи имате нужда от допълнителна почивка. Колко точно? За всеки човек е различно, но според специалистите от Университетската клиника във Фрайбург между 1 и 2 седмици обикновено са достатъчни, за да се върнете презаредени и готови за нови подвизи.

Автор: greatist.com

Снимка: freedigitalphotos.net

За контакт

Телефон: 0883 301 968 E-mail: office@2bfit.bg

Намери ни във Facebook Последвай ни в  Twitter

Затвори прозореца