Този сайт използва "бисквитки" (cookies) за своята ефективност. Продължавайки напред, Вие сe съгласявате с нашата "Политика за управление на бисквитки".

Търсене Намери ни във Facebook Последвай ни в  Twitter
Търси теми:  Разширено търсене

Кой е най-добрият източник на протеини

Кой е най-добрият източник на протеини
Теми по категории
Кой е най-добрият източник на протеини

04 февруари, 2014

След натоварена тренировка във фитнеса, следващата логична стъпка е да хапнете (или изпиете) протеини. Множество протеинови шейкове, вафли и гелове твърдят, че са изключително важна част от спортния Ви план. Но дали тези хранителни добавки са толкова необходими за възстановяването и трупането на мускули или истинската храна е категорично по-добрият източник?

Какво казва науката

Приемът на протеини след тренировка обикновено е просто част от рутината и затова има добра причина. Те ускоряват възстановяването и увеличават силата преди следващото посещение във фитнеса. Тези резултати настъпват благодарение на аминокиселините (малки частици от протеините), които действат като градивен материал за мускулите. Затова храните и напитки, богати на протеини, зареждат тялото с необходимите вещества, така че то да започне да поправя увредените тъкани (най-вече мускули). Единият начин да си набавите тези хранителни вещества е чрез протеиновите шейкове. Но дали те наистина са по-ефективни от пилешкото месо и яйцата?

Според доста изследвания да изберете протеините на прах пред истинската храна може да има някои малки предимства. Бързият източник на аминокиселини ускорява темпото, с което се изграждат мускулите, повече от обичайното хранене. Освен размера, ползата от него е и за цялостното Ви спортно представяне.

При един холандски експеримент хората, които получавали суроватъчен протеин, увеличили повече размера на мускулите и силата си спрямо останалите участници. При сходно проучване, проведено в болница в Копенхаген, участниците, които пиели протеинови шейкове, може ли да скачат по-високо, след като изкарали специална тренировъчна програма, отколкото тези, на които не били давани такива шейкове. Имайте предвид, че не всички продукти са еднакви. Хидролизираните (т.е. разбити) протеини се усвояват по-бързо и съответно Ви осигуряват още по-бързо възстановяване.

Размерът също има значение. Някои изследвания сочат, че 20 г протеини е най-доброто количество за максимален мускулен растеж. По-голяма доза няма да Ви осигури по-добър ефект и дори може да доведе до усложнения при хора с бъбречни проблеми.

Какво да правите

Приемът на протеини определено Ви доближава до мечтаната физика, но формата и вида са въпрос на личен избор. Истинската храна може да Ви достави почти същите ползи, но често протеиновият шейк е по-удобният избор. Освен това за много хора може да е трудно да изядат достатъчно храна веднага след тренировка. Причината за това е, че по време на упражненията кръвта се насочва към работещите мускули и това затруднява храносмилането.

Разбира се протеиновите шейкове няма как да заместят напълно храненето. Те могат да бъдат отличен избор след тренировка, но всяка диета трябва да се състои предимно от естествени храни. Освен това суроватъчният протеин, който е най-разпространен, може да е неподходящ за хора с непоносимост към лактоза или за вегетарианци (за тях има алтернативни варианти, като соев протеин). Важното е да намерите най-удобния и приятен източник на протеини, а останалото е въпрос на здрава работа в залата.

Автор: greatist.com

Снимка: freedigitalphots.net

За контакт

Телефон: 0883 301 968 E-mail: office@2bfit.bg

Намери ни във Facebook Последвай ни в  Twitter

Затвори прозореца