Този сайт използва "бисквитки" (cookies) за своята ефективност. Продължавайки напред, Вие сe съгласявате с нашата "Политика за управление на бисквитки".

Търсене Намери ни във Facebook Последвай ни в  Twitter
Търси теми:  Разширено търсене

Кои витамини се борят с мускулната треска

Кои витамини се борят с мускулната треска
Теми по категории
Кои витамини се борят с мускулната треска

26 декември, 2013

Поддържането на сериозен тренировъчен план не е лесна работа. Нужно е време, определяне на постижими цели и изработване на график. В един момент може да се появи мускулна треска, която доста затруднява движението сутрин, камо ли спазването на начертания режим. Понякога болката е наистина силна, обаче можете да се отървете от нея и без хапчета. Достатъчно е да си набавите някои витамини чрез своето дневно меню, така че да ускорите възстановяването си.

Кое предизвиква мускулната треска

Ако сте увеличи интензивността на тренировките си, натоварили сте се повече от обикновено или сте заложили на по-големи тежести във фитнеса, е напълно възможно да усетите мускулна треска на следващия ден. Промените в обичайните Ви тренировки водят до миниатюрни разкъсвания в мускулната тъкан. С течение на времето мускулите свикват с натоварването и се адаптират.

Витамин С

Този силен антиоксидант усилва синтезирането на колаген – главния белтък в съединителната тъкан. Освен това витамин С помага на мускулите да се освободят от млечната киселина.

Съдържа се в: цитрусови плодове, зелени и червени чушки, малини, броколи, сладки картофи, боровинки, ананас, пъпеш.

Витамин D

Този витамин е много важен за тялото. Освен че помага за усвояването на калция, така че да имате силни мускули и кости, той също се бори с възпаленията и укрепва имунната система.

Съдържа се в: мазни риби, месо, яйца, обогатени с него млечни продукти и зърнени закуски, слънчевата светлина.

Витамин Е

По време на тежко натоварване в кръвта се отделя креатинкеназа (СРК). Витамин Е ускорява кръвообращението и Ви помага по-бързо да се освободите от СРК. Също така защитава клетките от свободните радикали.

Съдържа се в: слънчогледови семки, бадеми, маслини, авокадо, обогатени с него зърнени закуски.

Витамини от групата В

Това включва осем витамина, които помагат за нормалното протичане на редица телесни функции. Те улесняват усвояването на протеините и въглехидратите, ускоряват възстановяването на мускулите и помагат за развитието на клетките. От друга страна недостигът на витамини от групата В усилва мускулните спазми и болки.

Съдържа се в: бобови растения, фурми, нар, сьомга, млечни продукти, пълнозърнести продукти.

Витамин А

Известен е с ползите му за зрението, но също така помага на имунната система и някои органи да функционират пълноценно.

Съдържа се в: сьомга, тиква, млечни продукти, пъпеш, моркови, кайсии.

Автор: active.com

Снимка: freedigitalphotos.net

За контакт

Телефон: 0883 301 968 E-mail: office@2bfit.bg

Намери ни във Facebook Последвай ни в  Twitter

Затвори прозореца