Този сайт използва "бисквитки" (cookies) за своята ефективност. Продължавайки напред, Вие сe съгласявате с нашата "Политика за управление на бисквитки".

Търсене Намери ни във Facebook Последвай ни в  Twitter
Търси теми:  Разширено търсене

Как скиорката Келън Ториън поддържа форма, докато пътува

Как скиорката Келън Ториън поддържа форма, докато пътува
Теми по категории
Как скиорката Келън Ториън поддържа форма, докато пътува

22 ноември, 2018

На 18 години Келън Ториън се мести в щата Юта, за да преследва кариера като професионална скиорка. След само няколко сезона тя става спонсориран атлет, като зад нея днес е една от най-големите компании за спортна екипировка Salomon. Любовта на Ториън към спортовете на открито я превръща в изследователка, която преследва приключения под всякаква форма – планински преходи, каране на кану, рафтинг и какво ли още не.

Последните няколко години времето й минава предимно в пътуване, независимо дали с кемпер, мотор или за да кара ски. Може да звучи като мечта за всеки, обичащ спортовете на открито, но пък превръща поддържането на форма в сериозно предизвикателство. „Кемперът направо уби формата ми, особено през зимата, защото прекарвам прекалено много време в шофиране и търсене на място за паркиране“, казва тя. С наближаването на поредната зима обаче Ториън отново е в перфектна форма. Ето как го постига.

Свикнете да се чувствате неловко

Когато пътува, Ториън винаги носи със себе си въже за скачане и не се притеснява да го извади в някой ъгъл на летището или на местата за почивка край магистралата. „Човек трябва да се възползва от упражненията, които може да прави извън спортната зала“, казва тя.

Когато не следвате конкретна програма или пътувате постоянно, трябва да използвате всяка възможност, независимо какво вършат хората около Вас. Дори да е изморена след продължително шофиране, Ториън прави всичко възможно да се раздвижи. „Дори 15 минути стречинг на паркинга за кемпери правят разлика. Докато живеех в кемпер, бях станала много добра в стречинга върху леглото.“

Използвайте каквото имате

Освен въже за скачане, тя винаги носи със себе си и съвсем базово оборудване, като малък фоум ролър, топки за масажи и постелка за йога. В кемпера си носи и парче килим, който й служи като основа за външен фитнес или йога студио. Когато се вдъхнови, използва каквото намери за импровизирани упражнения, като клекове с голям камък или туба вода.

Поддържайте диетата си проста

Когато пътувате, лесно може да попаднете в кръговрата на постоянното ядене на фаст фууд или друга улична храна. Ториън твърди, че се придържа главно към веган диета, защото опростява готвенето, а и животинските продукти се развалят по-бързо. „Приготвям си много салати и супи. Имам и блендер за смутита“, казва тя.

Ако нямате оборудване и място за готвене и сте принудени да се храните главно по бензиностанции, придържайте се към продуктите с най-малко съставки. В основаната на менюто на Ториън са ябълките, бананите и късчетата сушено говеждо – един от малкото месни продукти, които не изискват хладилник.

Не пренебрегвайте фитнеса

Ториън никога не си е падала по фитнеса. Обикновено тя е навън и прави преходи сред природата или кара ски или колело. Тези занимания на открито са основният начин, по който поддържа форма. В един момент обаче решава, че не е достатъчно.

„Години наред смятах, че за мен спортът може да е само на открито, но понякога времето толкова дълго остава лошо, че формата ми доста спада“, казва тя. Затова от тази есен започва да ходи на фитнес, където три пъти седмично прави тренировки в стила на кросфит. „Приемам се за силен човек в отлична форма, но тези занимания направо ме скапват“, признава Ториън.

Освен това два пъти седмично ходи на йога. „Има много фини настройки, които трябва да се направят в тялото, за да се чувствате максимално добре. Това е като с мотора ми – тук-там мога да го пипна сама, но ако искам да работи оптимално, трябва да го погледне специалист.“

Грижете се за себе си

С наближаването на ски сезона Ториън въвежда множество малки промени, които да й помогнат да се чувства по-добре. Например, намалява алкохола, защото така се чувства по-здрава и силна. „Не че го спирам напълно, просто искам да се изчистя.“

И макар че променя програмата си, за да има повече време за тренировки, тя също така се опитва да не приема спорта прекалено сериозно и си дава достатъчно почивки, за да не губи мотивация. „Спортът трябва да е забавен. Ако не си падате по фитнеса, няма проблем. Експериментирайте и не губете мотивация. Аз имам повече време за тренировки, отколкото повечето хора, затова гледам да правя упражнения по един час на ден, но дори и половин час движение е нещо важно“, заключва Ториън.

Автор: outsideonline.com

Снимка: Instagram

За контакт

Телефон: 0883 301 968 E-mail: office@2bfit.bg

Намери ни във Facebook Последвай ни в  Twitter

Затвори прозореца