Този сайт използва "бисквитки" (cookies) за своята ефективност. Продължавайки напред, Вие сe съгласявате с нашата "Политика за управление на бисквитки".

Търсене Намери ни във Facebook Последвай ни в  Twitter
Търси теми:  Разширено търсене

Как лошият сън влияе на спортната форма

Как лошият сън влияе на спортната форма
Теми по категории
Как лошият сън влияе на спортната форма

03 юли, 2017

Обикновено изпитваме чувство на вина за спестените часове сън. Дали е заради среднощен гуляй или някой много интересен филм, често почивката бива пожертвана в името на по-интересни занимания.

Макар че кофеинът може да Ви помогне да преживеете следващия ден, представянето Ви на терена или в залата сериозно ще пострада, ако безсънните нощи зачестят. Експертът по съня Ана Уест, която работи с футболен клуб Брентфорд, швейцарския национален отбор и още много спортисти, обяснява пред FourFourTwo защо атлетите често имат проблеми със заспиването и как това им влияе:

Какво поражда проблемите?

Неспокоен ум

Футболистите, например, трудно заспиват след късен мач, защото постоянно мислят за играта. Моят съвет е целият отбор да обсъди случилото се на терена, след това да записват на лист нещата, за които си мислят. Това им помага да укротят неспокойния си ум“, казва Уест.

Затова е добра идея, ако има нещо, което Ви тревожи, да го напишете преди да легнете, за да освободите съзнанието си от него. Може да си правите и списък със задачи за следващия ден, така че да не мислите постоянно какво трябва да правите, когато станете.

Кофеин

Някои атлети често се будят нощем, което означава, че не преминават през достатъчно цикли на съня. Приемът на твърде много кофеин може да е проблем. Освен това светлината от електронни уреди, като смартфона или телевизора, заблуждава тялото, че е ден", предупреждава Уест.

Избягвайте кафето и всякакви източници на кофеин по-късно през деня и се постарайте да се приспивате с книга, вместо с телевизия или телефона си.

Температурата

Идеалната температура за заспиване е около 17 градуса, но ако сте спортували късно, може да отнеме време на тялото да се охлади. Същият проблем може да бъде предизвикан и ако преядете преди лягане“, предупреждава Уест.

Как това влияе на спортното представяне?

Възстановяване

Сънят е оръжие. Всички физиологични компоненти, нужни за спортното представяне, се възстановяват, докато спите. Затова добрият сън е основата на възстановяването. Освен това той оказва влияние на психологическото Ви състояние, на горенето на калории и на способността да научавате нови неща“, обяснява Уест.

Контузии и болести

„Ако не спите добре, имунната Ви система отслабва и се увеличава рискът да се разболеете“, подчертава Уест. Според резултатите от изследване на Калифорнийския университет в Сан Франциско хората, които спят по 6 часа на нощ или по-малко, е над четири пъти по-вероятно да се разболеят, отколкото тези, които спят поне 7 часа. Това е поредно доказателство колко важен е сънят за здравето ни.

„Освен това трупащата се умора забавя възстановяването на мускулите след тренировка или състезание“, допълва Уест. Пък и ако не спите достатъчно, тялото Ви няма да произвежда достатъчно хормон на растежа и тестостерон, които играят важна роля при възстановяването на тялото.

Морал

В резултат на недоспиването пък ставате по-раздразнителни и стресирани, което понижава както Вашия морал, така и морала на отбора Ви. Умората оказва пряко негативно въздействие на реакциите Ви и Ви забавя при спринтиране. Ако един футболист, например, не играе добре, защото не е отпочинал, това оказва влияние на целия отбор и увеличава грешките на всички“, заключва Уест.

Автор: 2beFit

Снимка: freedigitalphotos.net

За контакт

Телефон: 0883 301 968 E-mail: office@2bfit.bg

Намери ни във Facebook Последвай ни в  Twitter

Затвори прозореца