Този сайт използва "бисквитки" (cookies) за своята ефективност. Продължавайки напред, Вие сe съгласявате с нашата "Политика за управление на бисквитки".

Търсене Намери ни във Facebook Последвай ни в  Twitter
Търси теми:  Разширено търсене

Защо сьомгата е толкова полезна

Защо сьомгата е толкова полезна
Теми по категории
Защо сьомгата е толкова полезна

18 май, 2014

Класическите хамбургери може и да са засищащи, а и да Ви осигуряват известно количество протеини, но все пак не са толкова добри за фигурата. Ако искате здравословна вечеря, която да Ви осигури нужните протеини след тренировка, може да посегнете към добрата стара сьомга.

Какво е добре да знаете

Както орехите и лененото семе, сьомгата съдържа полезна доза омега-3 мастни киселини, които според учените намаляват риска от сърдечни болести. Резултатите от едно изследване на департамента по епидемиология към Университета в Алабама показали, че жените, които поне два пъти седмично се хранят с риби, богати на омега-3 мастни киселини, има много по-малък шанс да получат инфаркт. Според друго проучване пък яденето на 85 г сьомга два пъти в седмицата значително увеличава нивата на добрия HDL холестерол, който има важна роля за доброто сърдечно здраве.

Ползите от тази риба обаче са повече. Тя Ви предпазва от слънцето, тъй като една от мастните киселини в нея Ви защитава от вредите, които UV лъчите нанасят на кожата. Разбира се това не означава, че е добра идея да смените слънцезащитния крем с малко сьомга. Друга от омега-3 мастните киселини в тази риба – DHA, подобрява когнитивните функции на мозъка, особено при хора на средна възраст. Едно прочуване на Университета в Питсбърг показало, че хората с по-високи нива на DHA имали по-добри резултати на тестове, изискващи бързо мислене без да е необходимо говорене. Е, изглежда рибата защитава ефективно сърцето и мозъка.

Препоръки

Сьомгата е богата на омега-3 мастни киселини, но също така Ви осигурява и много протеини – 17 г в порция от само 85 г. Обаче преди да побегнете към рибния щанд в близкия магазин, трябва да имате предвид няколко неща. Макар в сьомгата да се съдържа много по-малко живак, отколкото в редица други морски храни, тя все пак крие известни рискове за някои хора. Бременните жени, кърмачките и малките деца не бива да ядат повече от 340 г риба или други морски деликатеси седмично. Освен това е добре да се хранят само с риби, които съдържат малко живак. Също така отглежданите в рибарници сьомги са по-токсични, отколкото дивите. Затова е по-добре да си вземете хваната, а не отгледана сьомга.

Ако сте любители на суши, също е добре да имате предвид няколко неща. Купете си риба, която е била замразена, защото ниските температури убиват повечето (но не непременно всички) опасни микроорганизми. Ако все пак предпочитате вечерята си сготвена, а не сурова, имайте предвид, че сьомгата може да бъде приготвена по почти всеки метод, а също така е подходяща с почти всички известни овкусители – от кафява захар до чесън и лимон.

Автор: greatist.com

Снимка: feedigitalphotos.net

За контакт

Телефон: 0883 301 968 E-mail: office@2bfit.bg

Намери ни във Facebook Последвай ни в  Twitter

Затвори прозореца