Този сайт използва "бисквитки" (cookies) за своята ефективност. Продължавайки напред, Вие сe съгласявате с нашата "Политика за управление на бисквитки".

Търсене Намери ни във Facebook Последвай ни в  Twitter
Търси обект в:

Как тренират екстремните скиори

Как тренират екстремните скиори

Екстремната скиорка Мишел Паркър прави кариера, стигайки по-високо и по-далеч при едно каране, отколкото нейни колеги за цял сезон. Освен че се спуска по най-стръмните писти в Северна Америка с увереност и грация, тя развива привързаност към безпощадните височини. Миналата година Паркър покори и се спусна от Денали – най-високия връх в Северна Америка, издигащ се на 6190 метра. По време на 9-дневното изкачване с екипа й, тя трябва да се бори със снежни бури, разреден въздух и ужасно гадене, докато носи на гръб екипировка, равна на собственото й тегло. 31-годишната скиорка твърди, че това е преживяване, което не може да се сравни с нищо друго.

Извън сезон се придържа към устойчив режим, включващ катерене и каране на колело на дълга дистанция. Това поддържа мускулите и ума й във форма. И все пак успехите й се дължат на много повече от просто няколко допълнителни дни тренировки. Ето нейните съвети как да се подготвите за приключенията в планината.

Приемете бавното темпо

Докато тренира за Денали, Паркър обединява сили с алпиниста Ейдриън Балинджър, който се готви да покори Еверест. Най-важният му съвет? Тренирай бавно и дълго. „Тренировките може и да са ужасно скучни, но поддържането на постоянно темпо в продължение на 4 часа беше нещо, което наистина ме подготви за онези дълги дни на Денали“, казва Паркър.

Тренировките включвали изкачване с 27-килограмова раница с равно темпо. Освен това карала приятелите си да правят преходи с нея, като предлага да носи бебетата им, за да добави допълнителни килограми. „Пък и с бебета е по-забавно“, допълва тя.

Изберете си и друг спорт

Всички скиори имат и друг любим спорт, независимо дали прекарват летата в планинско колоездене, сърфиране или катерене. Когато става дума за продължителни преходи, обаче, Паркър казва, че колоезденето на дълга дистанция я е спасило. Освен че й помага да изгради наново мускулите на краката си след контузия на коляното, то също така й помага да свикне да преодолява болката и да придобие чувството за постижение, което отнася със себе си на безпощадния планински терен.

През лятото тя завършва 217-километровото състезание Death Ride в Калифорния, което включва над 4000 метра денивелация. Според нея участието в организирана надпревара е друг отличен инструмент в тренировките, тъй като развива състезателната Ви природата и Ви учи да се придържате към конкретни цели.

Не вдигайте големи тежести

Повечето тренировки на Паркър преминава на открито, но когато е във фитнеса, се придържа предимно към упражнения със собствено тегло. По този начин може да спазва към програмата си дори когато пътува и няма на разположение много място, уреди или екипировка. Една от любимите й тренировки включва 10 клека, 10 скок-клека, 10 напада и 10 скок-напада, последвани от минута почивка. „Повторете този кръг четири пъти и със сигурност ще усетите ефекта на следващата сутрин“, казва Паркър.

Поддържайте ума си активен

Едно от най-големите качества на Паркър е способността й да бъде спокойна и фокусирана, докато прекосява изключително опасни терени. „Активната медитация ми дава време да прочистя ума си“, казва тя. Докато традиционната медитация включва физическо спокойствие, активната медитация изисква да пренесете най-добрите части от медитацията – успокояващите дихателни практики и умишленото прочистване на съзнанието – в ежедневните, изпълнени с движение моменти.

„Трудно е да седна и де медитирам, но когато съм в планината, мога наистина да се концентрирам“, твърди Паркър. Тази вътрешна сила на духа е в основата на позитивното отношение по време на дълго, монотонно прекосяване на глетчери или на по-сложен терен.

Не забравяйте за ските

Няма значение колко чест ходите на фитнес, ако не прекарате достатъчно време върху ските. Тренировките извън сезон са важни, за да се подготвите за планината, но тренировките в началото на сезона са това, което превръща Паркър в елитен атлет.

Тя започва да прави ски-преходи веднага щом падне достатъчно сняг и се стреми да навърта много километри, за да бъдат мускулите й във форма за дългите снежни дни. И тъй като в началото на сезона често има условия за лавини, през декември и януари се придържа към по-предвидими терени.

Автор: outsideonline.com

Снимка: unsplash.com

За контакт

Телефон: 0883 301 968 E-mail: office@2bfit.bg

Намери ни във Facebook Последвай ни в  Twitter

Затвори прозореца